درمان خط خنده
ارسال شده در بهمن ۱۶, ۱۳۹۷ / نظرات (453) / توسط : drgoharbod

خط خنده چگونه درمان می شود

حرکت عضلات صورت در هنگام لبخند زدن موجب ایجاد چین و چروک در پوست شده و به مرور زمان چروکی موسوم به خط لبخند (خط نازولیبال) در صورت تشکیل می گردد.خط خنده، خطی است که در دو طرف انتهای بینی به سمت گوشه لب ها امتداد می یابد. در سنین پایین و اوایل جوانی این خط چندان در چهره نمایان نیست اما با افزایش سن، بیشتر در صورت شما خودنمایی می کند. چین و چروک ناشی از صحبت کردن، خندیدن، غذا خوردن، ژنتیک، لاغری و کاهش حجم بافت نرم زیر پوست ناشی از افزایش سن از جمله علل دیگر ایجاد خط خنده در چهره هستند. شدت و عمق خط خنده تشکیل شده در افراد مختلف متفاوت است.

  • چه گزینه هایی برای درمان خط خنده وجود دارد ؟

تزریق فیلر : یکی از اصلی ترین گزینه ها برای درمان خط خنده تزریق ژل های هیالورونیک اسید (فیلر) است. این ژل ها به مرور جذب بدن می شوند و استفاده از آن ها عارضه ای در بر ندارد. نتیجه استفاده از این ژل ها بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده بوده و می توان تغییر ایجاد شده در چهره را از همان لحظه احساس نمود. ممکن است در محل تزریق ژل ها کمی کبودی ایجاد شود که این نشانه نیز با گذشت چند روز به طور کلی از بین خواهد رفت.

تزریق چربی: این روش نیز همانند تزریق فیلر یکی از روش های موجود جهت درمان خط خنده است. در این روش چربی برداشته شده از بدن فرد مراجعه کننده را می توان جهت تزریق و از بین بردن چروک های ایجاد شده در صورت فرد استفاده نمود.

نخ های لیفت : استفاده از این نخ ها باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین در محل مورد نظر می گردند و به این ترتیب می توان تا حدود زیادی خط خنده ایجاد شده را درمان نمود.

RF فرکشنال : استفاده از دستگاه RF فرکشنال یکی دیگر از روش های موجود جهت جوان سازی و از بین بردن چین و چروک ناشی از  افزایش سن مانند خط خنده است.

۰ ۰ vote
Article Rating

اشتراک
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
مریم گلکار
مریم گلکار
آبان ۲۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

راستی
برای خط خنده معمولا چند سی سی ژل استفاده میشه