تقویت مو
ارسال شده در اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷ / نظرات (431) / توسط : amirrch

غذا هایی برای تقویت مو

ساعت ها در سالن های زیبایی وقت خود را صرف می کنیم تا یک ماسک موی تقویت کننده را استفاده نماییم و یا اینکه انواع ویتامین ها و قرص های مکمل مصرف می کنیم با این امید که شاید موهای شاداب و باطراوتی داشته باشیم اما دریغ از ذره ای تفاوت ! مشکل کجاست که با صرف هزینه و زمان باز هم تغییری در موهای خو

دمان احساس نمی کنیم ! آیا دیگر هیچ راهی برای ما وجود ندارد ؟! بهتر است بدانید که از دست رفتن شفافیت و طراوت موهای سر شما بیش از هرچیز به تغذیه و پروتئین ها و ویتامین های طبیعی بدن شما بستگی دارد . در این مقاله کلینیک گهربد مواد غذایی را به شما معرفی خواهد نمود که باعث تقویت ریشه موهایتان شده و شادابی و طراوت آن ها را به شما باز خواهد گرداند .

ماهی سالمون برای درخشندگی موها

ماهی هایی مانند سالمون ، آزاد و … سرشار از ویتامین امگا ۳ سالم برای بدن هستند . بدن شما توانایی ساخت چنین چربی هایی را ندارد و نیاز دارد تا آن ها را از سایر مواد غذایی و یا خوراکی ها تامین نماید . اگرچه که این مواد غذایی به محافظت از بدن شما در برابر بیماری ها دارد نقش بسزایی هم در رشد ، حفظ حجم و درخشان بودن موها خواهد داشت .

تقویت مو

رشد موها با مصرف ماست یونانی

ماست یونانی سرشار از پروتئین بوده و همچنین دارای یک عنصر ضروری برای موها می باشد که باعث تقویت خون رسانی به موهای سر شما می گردد . این عنصر که با نام ویتامین B5  و یا اسید پانتونیک شناخته می شود می تواند از نازک شدن و ریزش موها جلوگیری می نماید . اسید پانتونیک امروزه در بسیاری از محصولات مورد استفاده برای مو مانند شامپو ها و یا ماسک ها جهت تقویت موهای سر استفاده می شود .

درمان ریزش مو

اسفناج برای پیشگیری از شکنندگی موهای سر

اسفناج همانند بسیاری از گیاهان با رنگ سبز تیره سرشار از مواد مغذی اعجاب انگیز است . اسفناج حاوی ویتامین a ، آهن ، بتا کارتونین ، فولات و ویتامین c می باشد . این مواد مغذی در کنار هم تاثیرات شگرفی در محافظت از پوست سر شما دارد و همچنین باعث حفظ رطوبت موهای سر شما و پیشگیری از شکنندگی آن ها می شوند . استفاده از کلم پیچ هم انتخاب مفید دیگری برای شما خواهد بود .

اسفناج

غلات و حبوبات غنی از آهن

کم شدن ذخایر آهن در بدن شما می تواند سبب ریزش موهای شما گردد اما شما می توانید این ماده غذایی مهم را در غلات و حبوباتی مانند عدس ، سویا و … پیدا نمایید . همچنین  گوشت گاو نیز منبع غنی از آهن می باشد .

درمان ریزش مو

مرغ بدون چربی وافزایش ضخامت موهای سر

هنگامی که سطح پروتئین بدن شما پایین باشد موهای شما وارد فاز استراحت (کاتاژن) که یکی از حالات سه گانه چرخه رویش مو می باشد قرار می گیرند . در این فاز رشد مو متوقف شده و موهای قدیمی تر شروع به ریزش می کنند . برای دریافت پروتئین مورد نیاز بدن تان می توانید از گوشت هایی مانند مرغ و یا بوقلمون استفاده نمایید که چربی اشباع کمتری نسبت به گوشت گاو دارند .

 

درمان ریزش مو

سیب زمینی شیرین

اگر موهای سر شما خشک شده اند و درخشندگی خود را از دست داده اند سیب زمینی شیرین دوای درد شماست ! سیب زمینی شیرین منبع سرشاری از آنتی اکسیدانی به نام کاروتین می باشد . بدن شما کاروتین را به ویتامین a تبدیل می نماید که ماده ای ضروری برای محافظت از موها و افزایش درخشندگی آن ها می باشد .

درمان ریزش مو

بهبود گردش خون با کمک دارچین

دارچین از جمله مواد غذایی است که در تغذیه ما ایرانیان از دیرباز جایگاه ویژه ای داشته و در طب سنتی نیز توصیه اکید بر مصرف این ماده غذایی شده است . امروزه محققان دریافته اند که مصرف دارچین خواص متعددی داشته که یکی از آن ها افزایش و بهبود دادن وضعیت گردش خون می باشد . بهبود گردش خون یعنی رسیدن خون و مواد مغذی مورد نیاز بیشتر به پوست سر و فولیکول های مو می گردد .

 

تخم مرغ و افزایش رشد مو

مصرف تخم مرغ می تواند بسیاری از ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدن شما را تامین نماید ، خصوصا اینکه این ماده غذایی سرشار از ویتامین B6 که بیوتین نام دارد نیز می باشد . بیوتین تاثیر بسزایی در افزایش رشد موها داشته و کمبود آن نیز باعث ریزش موهای سر شما خواهد شد . همچنین جالب است بدانید که بیوتین برای درمان شکنندگی ناخن های دست نیز بسیار موثر است .

صدف دریایی ، منبع غنی از زینک

امروزه همگی از فواید زینک بسیار شنیده ایم ، این ماده غذایی در سوختگی ها ، اعمال جراحی و بهبود زخم های بدن ضروری است . کمبود این ماده غذایی می تواند بهبود زخم ها را به تعویق می اندازد و به عبارتی این ماده به عنوان ترمیم کننده بافتی و پوستی شناخته شده است . در کنار تمامی فواید گفته شده از روی این نکته را نیز در نظر داشته باشید که کمبود آن باعث ریزش موهای سر و حتی مژه های شما نیز می گردند . شما می توانید این ماده غذایی را در صدف های دریایی ، گوشت گاو ، خرچنگ و غلات غنی شده پیدا کنید .

۰ ۰ vote
Article Rating

اشتراک
اطلاع از
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments